לאחר מאבק משפטי: בג"ץ קבע שגופת הילד לא תנותח

נתי קאליש 1 Comment on לאחר מאבק משפטי: בג"ץ קבע שגופת הילד לא תנותח

בשבת האחרונה ילד כבן 4 נחנק למוות בשכונת רמות בירושלים. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו לאחר בירור ראשוני את דודו של הילד שחשוד במעשה | אתמול התיר בית המשפט המחוזי לנתח את גופתו, והיום לאחר מאבק משפטי בג"ץ הפך את ההחלטה | צפו בתיעודים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת האחרונה הוזעקו השוטרים לשכונת רמו בעקבות דיווח על ילד שנחנק. השוטרים שהגיעו לזירה עצרו את דודו בחשד למעשה, ולפי המסתמן הוא לוקה בנפשו. הילד פונה לבית החולים שערי צדק תוך כדי מאמצי החייאה.

אתמול, לאחר שניסו הרופאים לייצב את מצבו, הוא לא שרד, ונפטר. לבקשת המשטרה, בית המשפט המחוזי התיר לנתח את גופתו, ובפלג הירושלמי, שהילד שייך למשפחה ממנו, הודיע על הפגנות בכל הארץ למנוע את ההחלטה על הנתיחה.

המחלקה המשפטית של זק"א הגישה ערעור על ההחלטה לבג"ץ, ובשעה האחרונה, שברקע הפגנות סוערות של "הפלג" ברחבי הארץ, הערעור התקבל וגופת הילד לא תנותח.

מזק"א נמסר: "בג"צ קיבל את עתירת המשפחה שהוגשה ע"י המחלקה המשפטית של זק"א והורה לבטל את החלטת בית משפט השלום על נתיחת גופתו של בן ה4 מירושלים".

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית אמר עם קבלת הערעור: ״בשבת הוזעקו צוותי מד"א לפעוט שנמצא ללא רוח חיים ככה"נ לאחר שנחנק על ידי בן משפחתו, הוא פונה לביה"ח שערי צדק, שם נקבע מותו. לאחר הפטירה דרשה פרקליטות מחוז ירושלים לבצע נתיחה לגופה כדי לחקור את סיבת המוות, למרות התנגדותה של המשפחה בהתאם להלכה היהודית".

"הבוקר, בדיון שהתקיים בבג"ץ ערער נציג המחלקה המשפטית על החלטת השופטת צרקה. בג״ץ קיבל את עמדת נציג זק״א עו״ד שוסהיים וביטל את החלטת ביהמ״ש השלום לנתיחת הגופה כשהוא מורה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית עוד היום ללא נתיחה".

במקביל, בפלג הירושלמי הודיעו: "גדולי ישראל הורו לצאת למערכה אדירה על ביזוי כבוד המת. לקראת תחילת הדיון בערעור שהגישה המשפחה לבג"ץ, נערכים משעות הבוקר רבבות ציבור בני התורה למערכה אדירה שתזעזע את אמות הסיפים, נגד ההחלטה המרושעת לבזות את כבוד המת".

ואכן, הפגנות רבות נערכו בירושלים ובבני ברק ובמקומות נוספים, שחלקן הפכו אלימות. "במהלך השעתיים האחרונות, התקיימו הפרות הסדר באזור רחוב יחזקאל ובר אילן בירושלים וכן באזור נהר הירדן בבית שמש. במהלכן עשרות מפרי סדר חוסמים צירים, וחלקם יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, התפרעו דרדרו והציתו פחי אשפה באזור" נמסר מהמשטרה.

"לאחר שאזהרות המשטרה וההוראה לפזר את הפרת הסדר לא הועילו, כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 מפרי סדר בגין הפרת הסדר הציבורי ופעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת בדקות אלו".

מהפלג נמסר: " שוב הוכח שבזכות עיניהם של גדולי ישראל הצופיות למרחוק, ועמידתם האיתנה על משמר היהדות הנאמנה – ההפגנות הנועזות של רבבות ציבור בני התורה הביאו לביטול המזימה הנפשעת לביזוי כבוד המת"

"לכל המצקצקים ומקררי האמבטיות נזכיר: כל גדולי ישראל בכל הדורות האחרונים, ממרן הרב מבריסק ועד הגר”ח שמולביץ ומרן הרב שך זצוקל"ה, תמכו במאבק נגד ניתוחי מתים ואף השתתפו בעצמם באותן הפגנות" הוסיפו.

"המאבק נגד ניתוחי מתים מעולם לא הייתה נחלתם של ה'קנאים' בלבד, אלא של כל רבדי הציבור התורני בארץ ישראל. העיוות ההיסטורי וההימנעות מהפגנות באופן גורף כביכול מדובר בחלק מג' העבירות החמורות, הוא מחדל פרטי של הציבורים שקידשו את ממלכתיות המגזר החרדי ויהי מה" מסרו גורמים בפלג.

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב מבריסק לא השתתף בהפגנות ככל הידוע לי